loading...
بهترین ها برای شما
آخرین ارسال های انجمن
mostafa بازدید : 107 پنجشنبه 16 شهریور 1391 نظرات (0)

درحالی که فروشگاهها لباس های تن مانکن را برای فروش در ویترین با برچسب قیمت به معرض نمایش می گذارند در اسراییل اخیرا زنانی که از کشورهای مختلف قاچاق شده اند با برچسب قیمت برای تن فروشی...
درحالی که فروشگاهها لباس های تن مانکن را برای فروش در ویترین با برچسب قیمت به معرض نمایش می گذارند در اسراییل اخیرا زنانی که از کشورهای مختلف قاچاق شده اند با برچسب قیمت برای تن فروشی در ویترین به نمایش گذاشته شده اند.
به نوشته این روزنامه، در ویترین فروشگاهی در " مرکز خرید دیزین گوف" در تل اویو پایتخت اسراییل تابلویی نصب شده که بر روی آن نوشته شده است "زنان برای فروش بر حسب سلیقه شخصی".
در این فروشگاه، هفت زن جوان با حالتی زننده درحالیکه بر روی آنها اتیکت قیمت زده شده است، در ویترین به نمایش گذاشته شده اند که نظر هر عابر پیاده ای را به خود جلب می کنند.
به نوشته قدسنا عابران در گفتگو با رسانه های اسراییلی گفته اند که ما ابتدا فکر می کردیم این زنان مانکنهای چوبی هستند که برای نمایش لباسها در ویترین قرار گرفته اند اما با جابجا شدن و پلک زدن آنها فهمیدیم که اینها انسان هستند. گفتیم شاید بجای مانکن های چوبی از این دخترخانم ها استفاده شده است پیگیرشدیم دیدیم خیر این ها برای فروش در ویترین مغازه قرارگرفته اند.
هاآرتض نوشت: بر روی اتیکت هر یک از زنان، سن، وزن و کشور محل تولد آنها درج شده است.

mostafa بازدید : 106 پنجشنبه 16 شهریور 1391 نظرات (0)

چرا زنان از رابطه جنسی خود لذت نمیبرند؟

دکتر محمد والی پور ، متخصص روانپزشکی در این باره میگوید : اکثر مردان متاهل ، باور ندارند که از آیین همبستری اطلاعات ناقصی دارند.

بر اساس اظهارات بانوان معلوم شده که سبب سرد مزاجی کمتر از نیمی از آنان همین عامل کامروا نشدن از همبستری است .آنها به موجب نا آشنایی همسرانشان با اصول زن داری و برقراری روابط جنسی ، چـه بسا هیچ مفهومی از این روابط در ذهن نداشته باشند، بلکه آن را عملی حیوانی ، غیر بهداشتی و مشمئز کننده بدانند که جز اتلاف وقت ثمری ندارد.دکتر محمد والی پور ،  متخصص روانپزشکی در این باره میگوید : اکثر مردان متاهل ، باور ندارند که از آیین همبستری اطلاعات ناقصی دارند.
mostafa بازدید : 115 پنجشنبه 16 شهریور 1391 نظرات (0)

دختر هر روز روزنامه می گرفت و بدون آنکه صفحات روزنامه را حتی ورقی بزند صفحه آگهی های آن را بر می داشت و تلفن به دست می گرفت و خودکار و کاغذی را هم کنار دستش می گذاشت و آدرس ها را یادداشت می کرد و به امید آنکه امروز کار مناسبی پیدا می کند از خانه بیرون می رفت! پیدا کردن کار برایش رویا شده بود وقتی فکر می کرد هزینه دانشگاه آزاد را به چه سختی فراهم کرده بود، به امید آنکه کار مناسبی پیدا می کند تمام افکارش را به هم می ریخت...

اما وقتی آن روز، آگهی استخدام دختر جوان آراسته ای را برای کار در شرکت بازرگانی دید باز تلفن را برداشت و آدرس آنجا را از زنی که پشت خط بود گرفت. به آدرسی که روی یک تکه کاغذ نوشته بود رفت و در آنجا با صف دختران جوانی روبرو شد که پشت در اتاق مسئول ثبت نام صف کشیده بودند. پس از آنکه نامش را به منشی داد روی صندلی نشست تا نوبتش شود و برای مصاحبه وارد اتاق شود...

... دختر هاج و واج به حرف های مرد جوان گوش می داد و هر چه سعی می کرد نمی توانست حرف های مرد جوان را در ذهنش حلاجی کند. احساس می کرد راه نفسش بسته شده است و هوای اتاق روی سینه اش سنگینی می کرد...

بیکاری شروع ورود به دنیای نامانوس 
 در بیشتر مواقع که بعضی از دختران مورد آزار و اذیت افراد قرار می گیرند به خاطر آنکه کسی متوجه ماجرا نشود و باعث آبروریزی نشود از طرح شکایت سرباز می زنند و غافل از این که این ماجرا باعث می شود که این افراد به خود جرات بدهند که دختران معصوم دیگری را مورد آزار و اذیت قرار دهند و در واقع با پنهان کاری باعث می شوند که آمار این جرائم در کشور بالا رود.

همه این مشکل به اینجا ختم نمی شود با آنکه در کشور قوانین محکم و سختی برای برخورد با این افراد قرار داده شده است اما مراجعه به دادسراهای عمومی، مطرح کردن این موضوع را برای دخترانی که از ناحیه افراد سود جو مورد آزار قرار گرفته اند دشوارتر می کند و قرار داشتن مکان هایی خصوصی برای بیان این مشکلات برای زنان آسیب دیده می تواند علاوه بر تردد راحت تر این قشر آسیب دیده راه را برای سواستفاده های بعدی توسط این افراد ببندد.

جذب زنان و دختران جوان به مشاغل بی اهمیت از جمله دغدغه های امروز جامعه ماست. ‌بسیاری از شرکت‌ها و محیط‌های تجاری خصوصی در برهه کنونی با تأثیرپذیری عموماً ناخودآگاه از اندیشه‌های اروپایی- آمریکایی نسبت به طبقه زنان و دختران، ‌پا در وادی خطرناکی گذاشته‌‌اند که گسترش و تداوم آن، ‌کرامت و شخصیت اجتماعی زنان ایرانی را که همواره در طول تاریخ زبانزد خاص و عام بوده، ‌خدشه‌دار می‌کند.

‌علاوه بر آن نباید از این نکته مهم غافل بود که اتاق فکر جنگ نرم علیه ایران و کشورهای در حال توسعه - به‌ویژه کشورهای شرقی و اسلامی - برای کشاندن یک جامعه به سمت انحطاط، ‌در نخستین شلیک نرم خود، ‌زنان و دختران آن جامعه را هدف قرار می‌دهند. ‌جنگ نرم را اگر جدی نگیریم، ‌جنگ نرم ما را جدی می‌گیرد!

به راحتی اعتماد نکنید اعتماد زودهنگام دختران جوان عامل بروز مشکلات بعدی است، ‌یکی از عوامل اصلی آسیب دیدن دختران در محیط‌ های کاری به ویژه شرکت‌های خصوصی اعتماد زودهنگام به همکاران و دوستان است. خانواده به ویژه پدر و مادر در این بین نقش بسزایی در آموزش دختران جوان برای برقراری ارتباط بهتر با دیگران دارند و‌ شهرهای بزرگی همچون تهران ‌شاهرگ حیاتی رشد آسیب‌های اجتماعی است.

البته نباید تاثیرعوامل اجتماعی را در این خطر بزرگ بی اهمیت دانست. رسانه ها از جمله عواملی است که باعث جایگیری این ذهنیت کور در ذهن دختران می شود که هر آشنایی در شرکت ها منجر به ازدواجی موفق خواهد شد و با پرورش این رویا در ذهن به هر نوع ارتباطی تن در می دهند و غافل از این که تنها طعمه ای برای استفاده افراد سودجو خواهند بود.

البته ذکر این نکته لازم به ذکر است که این موضوع را نمی توان به همه شرکت هایی که برای استخدام کارمند به روزنامه ها آگهی می دهند تعمیم داد اما نباید از دامی که بعضی از شرکت های خصوصی فرا روی دختران و زنان جوان گسترده اند غافل شد.

mostafa بازدید : 256 شنبه 11 شهریور 1391 نظرات (0)
تامسون در سال 1897 میلادی نسبت بار به جرم اشعه کاتدی یا همان الکترونها را از آزمایشی شبیه به شکل زیر بدست آورد.


 

img/daneshnameh_up/1/19/chm009a.jpg


 

الکترون">

آزمایش تامسون برای اندازه‌گیری الکترون


 

در یک لوله شیشه‌ای تا حد امکان خلأ شده مسیر اشعه کاتدی تولید شده را می‌توان از اثر ملتهب و نورانی آن بر دیواره مقابل جریان اشعه کاتدی مشاهده نمود. حال اگر بر سر راه این اشعه و عمود بر آن یک میدان الکتریکی اعمال شود اشعه کاتدی به سمت قطب مثبت میدان منحرف شده و محل برخورد آن با شیشه منحرف می‌گردد. با اعمال یک میدان مغناطیسی مناسب بر مسیر اشعه و در جهت مخالف می‌توان اشعه را به مسیر اولیه برگرداند. در این حالت دو نیرو، میدان الکتریکی و میدان مغناطیسی بر اشعه کاتدی وارد می‌شود.

mostafa بازدید : 217 شنبه 11 شهریور 1391 نظرات (0)

برای اندازه گیری بار الکترون در آزمایش میلیکان بار یونهایی اندازه گیری می شود که در اثر تخلیه الکتریکی در درون گازها بوجود می آیند . برای انجام تخلیه الکتریکی در این طریقه از اثر فتوالکتریک استفاده می شود . اشعه x دارای طول موج بسیار کوتاه و در نتیجه انرژی زیاد است و هنگام تابش به یک گاز یونش ایجاد می نماید. جهت اندازه گیری بار یونهایی که به این ترتیب بوجود می آیند از پدیده مهمی استفاده می شود و آن اینست که اگر در شرایط مناسب قطراتی از مایع در یک محیط یونی گازی شکل وارد شوند مرکز تجمع یونها خواهند شد و هر قطره تعدادی از یونها را تحت تاثیر نیروهای سطحی بخود جلب و جذب می نماید ذره ای جدید بدست می آید که بار الکتریکی آن مساوی یا چند برابر بار یونها خواهد بود و اساس آزمایش میلیکان عبارتست از مطالعه حرکت این قطره ها تحت اثر یک میدان الکتریکی. دستگاهی که در آزمایش میلیکان بکار می رود عبارتست از یک اطاقک پر شده از هوا یا گازی دیگر . در بالای اطاقک قطره چکان مخصوص قرار دارد که مایع مورد آزمایش را بصورت قطره های بسیار ریز در فضای داخلی اطاق وارد می نماید در زیر این قطره چکان و در قسمت پایین اطاقک یک سطح با دو جوشن p1 و p2 قرار دارد جوشن بالاییp1 دارای گذرگاهی برای عبور قطره ها می باشد . قطره ها می توانند ضمن سقوط از این گذرگاه بگذرند وداخل فضای خازن شوند در پایین اطاقک و در هر طرف پنجره ای وجود دارد. از یکی از این دو پنجره مثلا پنجره F1 اشعه X بداخل اطاقک تابیده می شود تا گاز داخل اطاقک یونیزه شود پنجره دیگر F2 برای روشن کردن داخل اطاقک می باشد از همین قسمت بوسیله یک تلسکوپ می توان داخل اطاقک را تماشا کرد و حرکت قطره را بدقت ملاحظه کرد از طرف دیگر مجموع دستگاه فوق بیک پمپ خلا و یک فشار سنج وصل شده تا بتوان فشار گاز داخل اطاقک را کنترل و تنظیم نمود . برای اینکه بتوان در درجه حرارت ثابت این آزمایش را انجام داد اطاقک را در داخل یک حمام روغنی قرار می دهند. در ابتدا در این آزمایش از قطره های آب استفاده می شده ا ولی از آنجاییکه قطره های آب در اثر تبخیر وزن و حجمشان تغییر می کرد بجای آب از روغنهای مایع استفاده می شود بدیهی است هر چه قطره ها ریزتر انتخاب شوند وزن آنها کمتر و سرعت سقوط کوچکتر خواهد بود و بنابراین حرکت آنها با دقت بیشتری مورد مطالعه قرار خواهد گرفت. در صورتیکه بین دو جوشن خازن اختلاف پتانسیلی برقرار نکرده باشند قطره ها پس از خروج از قطره چکان سقوط آزاد را شروع خواهند

mostafa بازدید : 125 شنبه 11 شهریور 1391 نظرات (0)

آزمایش میلیکان:

در شرایط مناسب که قطراتی از مایع در یک محیط یونی گازی شکل وارد می شوند مرکز تجمع یونها خواهند شد و هر قطره تعدادی از یونها را تحت تاثیر نیروهای سطحی بخود جلب و جذب می نماید ذره ای جدید بدست می آید که بار الکتریکی آن مساوی یا چند برابر بار یونها خواهد بود و اساس آزمایش میلیکان عبارتست از مطالعه حرکت این قطره ها تحت اثر یک میدان الکتریکی.

 دستگاهی که در آزمایش میلیکان بکار می رود عبارتست از یک اطاقک پر شده از هوا یا گازی دیگر . در بالای اطاقک قطره چکان مخصوص قرار دارد که مایع مورد آزمایش را بصورت قطره های بسیار ریز در فضای داخلی اطاق وارد می نماید در زیر این قطره چکان و در قسمت پایین اطاقک یک سطح با دو جوشن p1 و p2 قرار دارد جوشن بالاییp1 دارای گذرگاهی برای عبور قطره ها می باشد . قطره ها می توانند ضمن سقوط از این گذرگاه بگذرند وداخل فضای خازن شوند در پایین اطاقک و در هر طرف پنجره ای وجود دارد. از یکی از این دو پنجره مثلا پنجره F1 اشعه X بداخل اطاقک تابیده می شود تا گاز داخل اطاقک یونیزه شود پنجره دیگر F2 برای روشن کردن داخل اطاقک می باشد از همین قسمت بوسیله یک تلسکوپ می توان داخل اطاقک را تماشا کرد و حرکت قطره را بدقت ملاحظه کرد از طرف دیگر مجموع دستگاه فوق بیک پمپ خلا و یک فشار سنج وصل شده تا بتوان فشار گاز داخل اطاقک را کنترل و تنظیم نمود . برای اینکه بتوان در درجه حرارت ثابت این آزمایش را انجام داد اطاقک را در داخل یک حمام روغنی قرار می دهند. در ابتدا در این آزمایش از قطره های آب استفاده می شده ا ولی از آنجاییکه قطره های آب در اثر تبخیر وزن و حجمشان تغییر می کرد بجای آب از روغنهای مایع استفاده می شود بدیهی است هر چه قطره ها ریزتر انتخاب شوند وزن آنها کمتر و سرعت سقوط کوچکتر خواهد بود و بنابراین حرکت آنها با دقت بیشتری مورد مطالعه قرار خواهد گرفت. در صورتیکه بین دو جوشن خازن اختلاف پتانسیلی برقرار نکرده باشند قطره ها پس از خروج از قطره چکان سقوط آزاد را شروع خواهند نمود در این حالت هر قطره تحت اثر دو نیرو قرار می گیرد یکی نیروی وزن ظاهری قطره که سبب سقوط قطره از بالا به پایین می شود دیگری نیروی مقاومت محیطی که قطره در آن سقوط می کند . نیروی مقاومت محیط در جهت عکس نیروی می باشد .

mostafa بازدید : 160 شنبه 11 شهریور 1391 نظرات (0)

شرح آزمایش قطره روغن


میلیکان فیزیکدان آمریکایی در سال 1909 (م) با یک آزمایش اساسی، معروف به آزمایش قطرات روغن ، به طور دقیق و مستقیم کوچکترین مقدار بار الکتریکی را تعیین و ثابت کرد که بار الکتریکی ذرات، در همه حال مضرب صحیحی از این بار ابتدایی که همان بار الکتریکی الکترون است، بدین ترتیب ناپیوسته بودن یا به اصطلاح ذره‌ای بودن بار الکتریکی را به اثبات رسانید.

در زمان این آزمایش، مدتی از کشف و بررسی خواص اشعه گذشته بود و می‌دانستند که تابش این اشعه در یک محیط، یونیزاسیون ایجاد می‌کند و مولکولهای هوا را تبدیل به یونهای مثبت می‌سازد، تا حدی نظیر آنچه در حباب کروکس در اثر برخورد الکترونها با مولکولها روی می‌دهد.

میلیکان محفظه‌ای مطابق شکل زیر ساخت که از قسمت بالای آن قطرات ریز روغن را به وسیله قطره چکان رو به پائین می‌ریخت و هوای محفظه را تحت تأثیر اشعه ایکس قرار می‌داد.

img/daneshnameh_up/2/2c/chm021aa.jpg

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 23
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 45
  • بازدید ماه : 45
  • بازدید سال : 887
  • بازدید کلی : 20,794